onsdag 13 oktober 2010

Potter´s back!

Snart är det dags för premiär av Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 - Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Vi har börjat läsa upp oss här hemma så vi är redo för den stora mörka sammandrabbningen...

Den första boken - Harry Potter och de vises sten - kom ut på svenska 1999 och då var William sju år. Vi läste boken på kvällarna och han (och jag) blev fullständigt trollbunden. Han var ett STORT Harry Potter fan under hela uppväxten och ny bok kom alltid ut i slutet av sommaren och film runt hans födelsedag i november. Det var planscher, lego, skolsaker och allt möjligt med Harry på...
Jag är djupt imponerad av fantasin och detaljerna i böckerna, och har alltid undrat varför inte den historien dök upp i min ensamstående skalle när jag satt och fikade någonstans. Det var i alla fall härliga timmar under läslampan på kvällarna. Ibland när det var spännande blev det alldeles för många kapitel för en liten kille som skulle upp tidigt till skolan...

Sista boken är ju så gigantisk så de har kommit på att man kan mjölka ut ännu mera pengar genom att dela filmen i två delar. Första delen har svensk premiär 19 november. Trailer ser du HÄR. Andra delen kommer under sommaren 2011. Gissar att det är fler än jag och Wille som kommer att köpa biobiljett...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin